Serviciul Clienți: 031 100 3786
Orar    Aeroporturi    Linii aeriene    Opinie    Hoteluri    Radar de zboruri

Serviciul Clienți:
031 100 3786


   Știri
   Știri
   Promotii
   Multimedia
   Pasager
   Orar
   Aeroporturi
   Linii aeriene
   Transfer
   Noile zboruri
   Dicționar aviatic
   Opinie
   Newsletter
   Portal
   Despre noi
   Colaborare
   Publicitate
   Căutare
   Contact


Pasagair.ro > Știri > Pilotul: "Brusc, am vazut o masina pe mijlocul pistei!"

 
   

Pilotul: "Brusc, am vazut o masina pe mijlocul pistei!"
2007-12-31 11:52

O aeronavă charter aparţinând companiei TAROM, la bordul căreia se aflau 117 pasageri şi 6 membri ai echipajului, a lovit o maşină utilitară aflată pe pista Aeroportului Internaţional "Henri Coandă" din Bucureşti. Avionul Boeing 737 se pregătea să decoleze cu destinaţia Sharm el-Sheikh.

Aeronava companiei TAROM. avea numărul 3107. Avionul avea 170 de kilometri la oră, iar vizibilitatea era de 250 de metri, conform comandantului echipajului. Lângă maşina de balizaj de pe pistă erau două persoane, care se ocupau de întreţinerea pistei. (balizaj - delimitare cu ajutorul unor semnale optice, acustice sau de radio a unui spaţiu, a unui drum de navigaţie aeriană sau maritimă).



Avionul a ieşit de pe pistă, s-a răsturnat într-o parte şi a intrat mai bine de 150 de metri pe câmp. Nimeni nu a fost rănit.

- Avionul a primit aprobarea de decolare, dar a lovit o maşină uitată pe pistă, a declarat Gheorghe Bârlă, director general TAROM. - Avionul este avariat, iar pasagerii au fost evacuaţi în mod profesionist, a mai spus Bârlă.

Incidentul a avut loc la ora 11:47, în momentul decolării avionului cu cei 117 pasageri spre Sharm el-Sheikh.

La ora 11.45, in momentul in care pilotul astepta acordul de decolare de la turnul de control, cei 117 pasageri erau linistiti. Desi ceata „inundase” Otopeniul, ei visau la soarele din Sharm el Sheikh, destinatia cursei charter in care se imbarcasera. Imediat dupa ce au primit de la echipaj instructiunile de salvare in caz de urgenta, si-au pus centurile de siguranta si avionul s-a asezat la capatul pistei, in pozitie de decolare. Pilotul Nicolae Dinescu, care are o experienta de 22 de ani pe acest tip de avion, a auzit in casti, la ora 11.47, aprobarea de decolare de la turnul de control. Plafonul de nori era la nivelul pistei, nivel 0 in limbajul tehnic aeronautic.
- Vedeam doar la 200 de metri, nu mai mult. Aveam aprobarea, asa ca am inceput sa rulam pe pista pentru a decola urmand toate procedurile legale din punct de vedere tehnic. Deodata am vazut o masina pe mijlocul pistei, nesemnalizata in niciun fel. De langa automobil doi oameni fugeau, unul in stanga, unul in dreapta. Probabil ca se aflau acolo ca sa curete balizele de semnalizare care se aflau pe axul pistei. N-am avut cum sa evitam masina, aveam deja 95 de noduri viteza (aproximativ 170 de kilometri/ora), in schimb am facut tot ce era posibil ca sa nu rasturnam aeronava. Mi-am facut datoria cat de bine am putut, a precizat emotionat comandantul aeronavei, la patru ore de la incident, inca surprins de incidentul ciudat prin care a trecut.

In momentul impactului, printre pasageri s-a starnit panica. - Am auzit o bubuitura si, cu toate ca nu se vedeau pe geam flacari sau bucati din avion, toata lumea era speriata, a povestit Radu Cristea, care statea pe locul 12 C in acel moment.



Aeronava „Constanta” a agatat masina, a tarat-o aproximativ 100 de metri si a iesit de pe pista „pe burta”, inclinata pe partea stanga, incheindu-si cursa in camp, dupa ce a mai alunecat pe pamant aproximativ 150 de metri. - A fost o oarecare imbulzeala, dar panica nu a fost foarte mare. S-au deschis usile si am coborat pe tobogane. O parte dintre pasageri n-au mai asteptat, au deschis usile de siguranta si au iesit pe aripi, a mai spus Cristea.

Cei 117 pasageri au fost evacuati printr-o procedura speciala si au fost transportati imediat inapoi pe aeroport, fiind gazduiti la Salonul Prezidential. Bagajele au fost recuperate abia dupa ce la fata locului a ajuns o comisie de ancheta si specialistii s-au asigurat ca nu exista scurgeri de combustibil. Dupa ce medicii s-au asigurat ca nimeni nu este ranit si pasagerii au primit apa si sandviciuri, turistii au decolat spre Egipt cu o alta aeronava a companiei Tarom, la patru ore si jumatate dupa incident. In avion s-au mai urcat doar 108 pasageri, 9 au renuntand la calatorie pentru ca erau inca in stare de soc.

Potrivit companiei TAROM, aeronava de tipul Boeing 737-300 a intrat in plin intr-un utilaj de intretinere aflat pe pista de decolare. Purtatorul de cuvant al Aeroportului „Henri Coanda”, Valentin Iordache, a calificat incidentul drept grav, precizand ca autoutilitara apartine unei firmei private care se ocupa de balizajul aeroportului si ca, intr-adevar, in momentul incidentului langa autoutilitara se aflau doua persoane care nu au fost ranite. - Probabil ca a fost o lipsa de coordonare intre turnul de control si cei care se ocupau cu operatiunile de balizaj, dar concluziile vor fi stabilite de o comisie de ancheta, a mai precizat Iordache.
Autoutilitara care a avariat avionul TAROM apartine companiei rezultate din asocierea UTI-Gemmo. UTI Group este firma omului de afaceri Tiberiu Urdareanu, iar Gemmo este o companie italiana care se ocupa de mentenanta pe mai multe aeroporturi din lume. Pe „Henri Coanda”, compania schimba lampile de obstaculare din aeroport si monteaza ghirlande luminoase. Contractul a fost incheiat pe o perioada de 10 ani si se deruleaza deja de patru ani.




Ai noutăți? Informează-ne!

Newsletter
    


Știri:

2016-06-26 - Tarom: Iasi- Madrid
2016-06-03 - Tarom inaugureaza o noua destinație in orarul de vara
2010-04-05 - Zboruri directe de la București și Cluj la Constanța
2010-03-15 - București - Barcelona din cauza unei probleme tehnice minore
2010-03-02 - Tarom începe operarea către Nisa


Booking.com