Serviciul Clienți: 031 100 3786
Orar    Aeroporturi    Linii aeriene    Opinie    Hoteluri    Radar de zboruri

Serviciul Clienți:
031 100 3786


   Știri
   Știri
   Promotii
   Multimedia
   Pasager
   Orar
   Aeroporturi
   Linii aeriene
   Transfer
   Noile zboruri
   Dicționar aviatic
   Opinie
   Newsletter
   Portal
   Despre noi
   Colaborare
   Publicitate
   Căutare
   Contact


Pasagair.ro > Știri > Raportul activității Aeroportului Timișoara

 
   

Raportul activității Aeroportului Timișoara
2009-07-08 14:42

Primele șase luni ale anului 2009 au însemnat pentru Aeroportul Internațional “Traian Vuia” Timișoara, o creștere a numărului de pasageri, concomitent cu o creștere a cifrei de afaceri.

Astfel, în primul semestru din acest an s-au procesat 433.292 de pasageri cu aproape 25.000 de pasageri mai mult decât în perioada similară a anului trecut, ceea ce înseamnă o creștere de 6%. Cea mai mare creștere s-a înregistrat în luna aprilie, peste 12%. În luna iunie, creșterea a fost de 11% iar în luna mai de 8%. Totuși, criza economică a avut efecte asupra traficului de pasageri, îndeosebi la începutul anului 2009, când numărul acestora a scăzut față de perioada similară a anului 2008, cea mai mare scădere înregistrându-se în luna martie, un minus de 2,51 procente.

Veniturile obținute de Aeroportul Internațional “Traian Vuia” Timișoara au crescut cu 15% față de perioada similară a anului trecut în timp ce cheltuielile au crescut cu 32 de procente (în mod special datorită lucrărilor de reparații la pistă). Cifra de afaceri a cunoscut o creștere de 8% în primul semestru al acestui an, față de primele șase luni ale anului 2008. Indicele de profitabilitate, în primele șase luni ale acestui an, a fost de aproximativ 13%.

Obținerea unor venituri suplimentare și gestionarea eficientă a resurselor au făcut posibilă susținerea unor investiții importante în cadrul aeroportului. Astfel, au fost finalizate lucrările la calea de rulare aeronave și la extinderea platformei de staționare aeronave pe direcția est. Investiția a început în 2007 și a fost finanțată de la bugetul de stat. Valoarea lucrării a fost de 19.300 mii lei. De asemenea s-au executat reparații curente la pista de decolare/aterizare aeronave. A avut loc o frezare a stratului asfaltic pe o suprafață de 87.500 mp, s-au executat reparații cu mixtură asfaltică, lucrări și colmatări ale dalelor de beton. Valoarea lucrărilor a fost de 1.638 mii lei. În același timp se continuă două investiții care au ca termen de finalizare luna octombrie 2009, sistemul electronic de supraveghere perimetrală, în valoare de 8.745 mii lei și sistemul de electroalimentare a perimetrului de securitate, în valoare de 2.500 mii lei, ambele lucrări fiind finanțate din resurse proprii. Tot în acest semestru a fost recepționat proiectul de execuție a unui terminal cu funcțiuni de transfer pasageri Schengen - non Schengen. Investiția este finanțată de la bugetul de stat, cu termen de finalizare martie 2010, ridicându-se la o valoare de 13.523.000 lei.

Apreciem că aceste investiții au fost posibile doar printr-o gestionare judicioasă a resurselor financiare. Criza economică a afectat întreaga industrie aeronautică și implicit veniturile pe care le-am prognozat pentru acest an. Cu toate astea, am reușit să respectăm termenele de finalizare pentru lucrările demarate. Administrația a încercat să identifice noi operatori aerieni, dar și să convingă companiile ce folosesc serviciile aeroportului să crească numărul frecvențelor de operare și chiar să deschidă noi destinații, fapt ce parțial s-a împlinit în cazul zborurilor low-cost. În schimb, a scăzut numărul zborurilor charter de vacanță, de la 18 curse pe săptămână – în 2005, la 7 curse pe săptămână – în 2009. Au fost și evenimente de zbor neplăcute, cum ar fi cel din data de 28 februarie a.c., când o aeronavă a companiei Carpatair a aterizat în condiții tehnice improprii și cel din data de 17 martie 2009, când o aeronavă a companiei Wizzair a desprins din suprafața de asfalt o bucată, pe care a proiectat-o în aripa aeronavei, provocând avarii minore.

Cu toate acestea, în primele 6 luni ale anului 2009, s-a desfășurat din punct de vedere operațional o activitate eficientă, cu minimum de întârzieri și cu servicii oferite pasagerilor superioare celor de anul trecut. De asemenea, în zona publică a fost amenajat un snack-bar cu servici de calitate, a fost modernizată incinta unuia dintre magazinele de tip duty-paid, și cel mai important lucru, a fost implementat un sistem electronic de gestionare a bagajelor, conectat la o rețea internațională, fiind de altfel singurul aeroport din România care deține acest soft de management al bagajelor.




Ai noutăți? Informează-ne!

Newsletter
    


Știri:

2010-12-14 - Trafic normal pe Aeroportul Timișoara
2010-11-26 - Lecții deschise la Aeroportul Timișoara
2009-07-29 - Sistem performant de management al bagajelor
2009-05-24 - Numarul pasagerilor a stagnat in primele patru luni din 2009
2009-04-09 - Aeroportul Timișoara trece la programul de vara


Booking.com